قالب وبلاگ


بوم شناسی
بوم شناسی علم مطالعه روابط موجودات زنده با همدیگر و همچنین محیط آنهاست 
نويسندگان

اطلاعيه (17 /10 / 92) - شرايط داوطلبين ،زمان، نحوه ثبت نام و تاريخ برگزاري آزمون المپيادهاي علمي كشور در سال تحصيلي 93-92

باشگاه دانش پژوهان جوان،شرايط داوطلبين ،زمان، نحوه ثبت نام و تاريخ برگزاري آزمون المپيادهاي علمي كشور در سال تحصيلي 93-92 را اعلام كرد.

به گزارش مركز اطلاع رساني وروابط عمومي وزارت آموزش وپرورش ، روابط عمومي باشگاه دانش پژوهان جوان بر اين اساس اعلام كرد : ثبت نام سال جاري در اين آزمونها كه هر ساله با همكاري ادارات آموزش وپرورش استان ها برگزارمي گردد به صورت اينترنتي مي باشد.
اين گزارش مي افزايد : دانش آموزان پايه هاي اول تا سوم دبيرستان به شرط دارا بودن شرايط مندرج در بخشنامه مي توانند از روز شنبه 21 /10/ 92 تا پايان وقت اداري روزشنبه 5 /11/ 92 با مراجعه به سامانه نام نويسي الكترونيك دانش آموزان به نشاني
www.sanaad.medu.ir نسبت به ثبت نام اقدام نمايند.
اين گزارش مي افزايد: مديران مدارس نيز با مراجعه به همين پايگاه اطلاع رساني امكان ثبت نام گروهي دانش آموزان و اطلاع از آخرين آمار ثبت نام كنندگان واحد آموزشي خود را دارند. بديهي است ثبت نام دانش آموزان به هر دو صورت انفرادي و گروهي تنها پس از تاييد اطلاعات ثبت شده در سيستم توسط مدير واحد آموزشي نهايي خواهد شد.
علاقمندان مي توانند براي كسب اطلاعات بيشتر از مفاد بخشنامه ارسالي به پايگاه اطلاع رساني باشگاه به آدرس
www.ysc.ac.ir مراجعه نمايند.

 


موضوعات مرتبط: سال اول دبیرستان، سال دوم دبیرستان، سال سوم دبیرستان، ،
برچسب‌ها:
[ جمعه 4 بهمن 1392برچسب:آزمون المپيادهاي علمي كشور , ] [ 10:51 ] [ حمیدرضا قاسمی ]

از آنجایی که تنش شوری تهدید محیطی مهمی برای کشاورزی محسوب می شود، درک فیزیولوژی پایه و ژنتیک سلول های تحت تنش شوری جهت ایجاد یک استراتژی جدید حیاتی است. ژن های بسیار حساس به شوری (SOS) از کلون های موقعیتی جدا شده است. چون موتان های SOS نسبت به شوری بسیار حساس هستند، مشخصات آن ها به کشف مسیر جدیدی منجر شده است که به درک ما در مورد مکانیسم مقاومت به تنش شوری در گیاهان کمک می کند. تحلیل های ژنتیکی نقش SOS1–SOS3 در مسیر مقاومت به تنش شوری را تایید کرده اند. همچنین این مسیر بر اهمیت پیامرسانس کلسیم در برقراری مجدد هموستازی یون در سلول تاکید می کند. پروتئین SOS3 (یک حسگر کلسیم) پس از تعامل و فعال کردن پروتئین کیناز SOS2 پیام را به سمت پایین دست هدایت می کند. مجموعه ی SOS3–SOS2 پادبر پروتون/سدیم غشاء پلاسمایی (SOS1) را فعال و موجب برقراری مجدد هموستازی یون ها در سلول می شود. اخیرا دو ژن جدید دیگر با نام های SOS4 و SOS5 شناسایی شده است. ژن SOS4 پیریدوکسال کینازی کد می کند که در بیوسنتز پیریدوکسال فسفات (یک فرم فعال ویتامین B6) نقش دارد. پروتئین SOS5 یک پروتئین چسبنده سطح سلول است که برای توسعه عادی و نرمال سلول لازم است. در شرایط تنش شوری، رشد و توسعه نرمال سلول گیاهی مهم تر شده و SOS5 به حفظ همبستگی دیواره و معماری سلول کمک می کند.


موضوعات مرتبط: فیزیولوژِی گیاهی، ،
برچسب‌ها:
[ جمعه 4 بهمن 1392برچسب:شوری، مکانيسم مقاومت به آن، ساختمان و عملکرد ژن های مسير SOS, ] [ 10:46 ] [ حمیدرضا قاسمی ]

سندرم تونل اولنار

سندرم تونل اولنار توسط فشار بر روی عصب اولنار در مچ دست ایجاد می شود. این عصب در انگشت کوچک انگشت مچ دست یافت می شود.

استفاده بیش از حد و یا استفاده مکرر از دست و یا مچ دست ممکن است باعث تورم یا ضخیم شدن بافت های نزدیک به عصب اولنار شود. تورم ناشی از عقده نیز روی عصب اولنار اثر می گذارد. دوچرخه سواران ممکن است به سندرم تونل اولنار مبتلا شوند. علائم سندرم تونل اولنار شامل ضعف، بی حسی و سوزن سوزن شدن و درد در قسمتی از انگشت حلقه، انگشت انگشت کوچک، یا هر دو است.

درمان سندرم تونل اولنار شامل :

اجتناب از فعالیت هایی که باعث علائم .

گذاشتن یخ .

استفاده از آتل در شب.

مصرف داروهای ضد التهابی است.

ناپروکسن 500 موقع درد یک عدد، گاباپنتین 300 بعد از شام یک عدد، ویتامین B1  روزی یک عدد

درمان باید تا 15 روز ادامه پیدا کند درصورت عدم بهبودی، پس از گرفتن نوار عصب و عضله ممکن است با جراحی عصب اولنار که در ناحیه آرنج گیر افتاده است، آزاد شود.

223


برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 19 دی 1392برچسب:سندرم تونل اولنار, ] [ 8:54 ] [ حمیدرضا قاسمی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

کارشناس علوم گیاهی، کارشناس ارشد بوم شناسی گیاهی و دانشجوی دکتری فیزیولوژی گیاهی دانشگاه اصفهان
آرشيو مطالب
مهر 1393
مرداد 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 بهمن 1392 دی 1392 مهر 1392 شهريور 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 شهريور 1391 مرداد 1391 تير 1391 خرداد 1391 فروردين 1391
امکانات سایت

   آی پی رایانه شما :

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 32
بازدید کل : 12657
تعداد مطالب : 141
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1